فروشگاه تخصصی چاپ و تبلیغات
Avatar   خوش آمدید کاربرمهمان
ورود | ثبت نام
امروز : شنبه 5 خرداد 1397
 
وب سایت تخصصی نیازمندی های صنعت چاپ و تبلیغات
گیفتو
آلتون پرتو
راه کارهایی برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی

راه کارهایی برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی

بازاریابی پیامکی بر اساس ارسال پیام های کوتاه روی گوشی های موبایل مشتریان است. باید بدانیم طبق پیش بینی ها تا سال 2020، 90 درصد مردم جهان گوشی ...


» 11 نکته طلایی برای ایمیل مارکتینگ موفق

» مدل‌ AIDAS در تبلیغات چیست؟

» جدید ترین و زیبا ترین فونت های فارسی

ساخت تیزر تبلیغاتی
مقالات تخصصی تبلیغات و چاپ
فول کالر اینکز
نیان استند
نوین تاک
چاپ نقش الماس
چاپیروس
دنیای چاپ
  مقالات آموزشی
تاثیر خلاقیت در چاپ
روش نوشتن متن تبلیغاتی موفق
انواع کاغذ روزنامه
کاغذ امنیتی چیست؟
نکته هایی درباره گرافیک بسته‌بندی
پایان طراحی
بنر تبلیغاتی فروشگاه دبنهامز چه ویژگی منحصربه فردی دارد؟
برندهایی که نامشان روی کالاها ماند!
در کنفرانس سئو شهریور ۹۴ با حضور رفیق فیلیپس چه گذشت؟
سایز استاندارد فلش بنر
با 10 مزیت تبلیغات اینترنتی آشنا شوید
با مهمترین الگوریتم های گوگل آشنا شوید
بسته‌بندی‌های صادراتی فرصت یا تهدید
10 نکته طلایی برای افزایش طول عمر هد و جلوگیری از هد گرفتگی
روانشناسی رنگها برای استفاده در وب سایت
فينيشينگ يا عمليات تكميلي چاپ (تكنيك‌هاي دايكات)
نکاتی حیاتی برای تولید خبرنامه الکترونیکی
خودکار سه بعدی در ایران ساخته شد
Arts Marketing چیست؟
به آینده گرافیک ایران امیدی ندارم
هدفمندی، هزینه های صنعت چاپ را ۸ برابر کرد
نقش گرافیک محیطی در روابط عمومی
لیست قیمت انواع کارت ویزیت 26 آبان 95
پوسترهای متحرک فیلم های معروف
راهنمای گام به گام بازاریابی با ایمیل – بخش دوم و پایانی
طراحی تقویمی جدید همگام با سنت قدیمی کریسمس
چند نمونه از بسته بندی های مدرن و زیبا
چاپگرهای جدید از آگفا
معرفی رنگ سال 2013 توسط موسسه رنگ پنتون
اشتباهات رایج اما خطرناک در بازاریابی
 صفحه نخست / اصول بازاریابی و خرید



 
اصول بازاریابی و خرید

اصول بازاریابی و خرید


مسئولیت ایده و سازماندهی تولید کالاهای جدید را معمولا به بخش مدیران هرکالا واگذار می کنند زیرا آنها به بازار نزدیکترند و از رقابت موجود در بازار آگاهی کامل داشته و زمان تولید کالای جدید را بخوبی تشخیص می دهند، این مدیران فرصت کافی برای تفکر و ارائه ایده جدید جهت کالاهای مورد نظر را ندارند و لذا افراد خاصی را جهت بررسی ایده های جدید در نظر گرفته و با روش بارش افکار در اتاق فکر سازمان باعث تلاش فکری گروهی شده و این جریان را با درایت خود به خوبی هدایت می نمایند.


سعید رحیمیان/ مدیران کالای جدید با ارائه اطلاعات تخصصی و توجه به محدودیتهای بازار ابتدا سعی در اصلاح کالای موجود کرده و همزمان تولید کالای جدید را نیز برنامه ریزی می کنند، برای تولید یک کالای جدید ابتدا ایده یابی شده و بر اساس پژوهشی سیستماتیک ، ایده های جدید با توجه به بک برنامه بازاریابی مشخص از طریق منابع داخلی به بررسی نظریات مشتریان و واسطه ها، کالاهای رقیب و سایر منابع مربوطه نظیر نمایشگاههای فنی و تخصصی پرداخته می شود تا با توجه به بازار هدف ، قیمت، زمان وشرایط توزیع ، برنامه تبلیغاتی و هزینه های تولید ،ایده های مورد نظر غربال شده و مناسبترین آنها انتخاب گردد و پس از پروراندن ایده مربوطه و آزمونهای لازم با توجه به وجه تمایز بین ایده ها، مفهوم عینی کالا و تصویر ذهنی آن نیزدقیقا مورد نظر قرار گیرد و لذا خط مشی بازاریابی با توجه به ویژگیهای بازار هدف، جایگاه کالا، میزان فروش، سهم بازار و میزان سود تعیین شده و تجزیه و تحلیل اقتصادی هر ایده مستلزم بررسیهای لازم جهت میزان فروش ، هزینه و سود کالای مورد نظر می باشد که پس از تحقیقات لازم توسط بخش مهندسی ،با تولید آن مفهوم عینی کالا، ماهیت فیزیکی یافته و نمونه کالا بوجود می آید و سپس در مرحله آزمون بازار ، برنامه بازاریابی تحت شرایط واقعی تری تجربه شده و به بازار عرضه می گردد و مشکلات کالا در همین مرحله کشف و پس از اصلاحات لازم، تولید انبوه شروع می گردد و در این مرحله بازاریاب می تواند خط مشی جایگاه یابی، قیمت گذاری ، تبلیغات ، کانالهای توزیع ، بسته بندی ونحوه واکنش مصرف کنندگان را به دقت سنجیده و از میزان احتمال خرید کالا اطمینان لازم راکسب نماید.روش آزمون بازار با توجه به هزینه زیادی که دارد اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار مدیران قرار می دهد تا بر اساس آن در باره میزان تولید و عرضه تجاری کالای جدید ،تصمیمات لازم را گرفته و برنامه بازاریابی کالارا با توجه به مخاطبین هدف برای ورود به بازار تدوین نمایند ،لازم به ذکر است که سیاستهای متفاوتی برای ورود به بازار وجود دارد نظیر سیاست نردبانی که ابتدا به بازار یک شهر نفوذ کرده و سپس وارد بازار یک منطقه و نهایتا کل بازار کشور مورد نظر می شوند. مفهوم ایده کالا ، ایده ای است که برای یک کالای محتمل ،شرکت خود را در موقعیت عرضه آن کالا به بازار تصور کرده ولیکن مفهوم عینی کالا شرح تفصیلی یک ایده است که با اصطلاحات معنی دار مورد نظر مصرف کننده توسط بازاریاب عنوان می گردد .
تصویر ذهنی کالا ، برداشت ذهنی مصرف کننده از یک کالای بالقوه و واقعی است ، لذا برای آزمایش مفاهیم عینی باید از مصرف کنندگان کالا به روشهای مختلف نظر سنجی کرده و نتایج مورد نظر را به دقت توسط متخصصین فن بررسی نمود.کالاهایی که در بازار وجود دارند و فقط تغییر اندکی در آنها داده می شود نیاز به آزمون بازار ندارند ، آزمون بازار به میزان سرمایه گذاری در صنعت، تهدیدات و فرصتهای بازار توسط رقبا، هزینه ها ، امکانات و محدودیتهای مکانی و زمانی موجود بستگی دارد. روشهای آزمون بازار بسته به نوع کالا و اوضاع و احوال بازار متفاوت است، در روش استاندارد، یک کالای جدید در شرایطی همسان با شرایط واقعی عرضه می گردد و تعداد محدودی شهر به عنوان نمونه انتخاب شده و فروشندگان و واسطه ها با خرید کالای جدید و عرضه آن به همراه تبلیغات پیشبردی به ارزیابی در باره کار آیی کالای جدید در منطقه مورد مطالعه می پردازند و از نتایج حاصله برای برآورد میزان فروش و سود در سطح کشور استفاده شده وبرنامه بازاریابی متناسب با آن تهیه وتنظیم می گردد.
در روش پانل ،فروشگاههایی به عنوان نمونه انتخاب شده و کالاهای جدید را در معرض فروش قرار می دهند و با مشخص کردن قفسه کالا و فضای آن، طریقه نمایش کالا، فعالیتهای تبلیغاتی ، سیاست قیمت گذاری ونظارت بر نحوه فروش کالا،عوامل موثر بر تقاضا مورد بررسی قرار می گیرد.
در روش شبیه سازی ،تعدادی آگهی تبلیغاتی همراه کالاهای جدید به مصرف کنندگان انتخابی نشان داده می شود و رفتار خرید آنها مورد ارزیابی قرار گرفته و با توجه به کالاهای رقیب، معیاری برای ارزیابی میزان تاثیر آگهی تبلیغاتی شرکت در مقایسه با برنامه تبلیغاتی شرکتهای رقیب بدست می آید و دلایل خرید یا عدم خرید کالا از نمونه مشتریان پانل سوال شده و میزان رضایت و قصد خرید آنها بررسی می گردد. روش آزمون استاندارد با توجه به زمان طولانی آن بسیار گران است و رقبا قبل از عرضه کالا به اطلاعات مربوطه پی برده و خط مشی های تدافعی در مقابل آن اتخاذ نموده و ممکن است باعث شکست کالا در بازار شوند. روش پانل به زمان کمتری نیاز داشته و هزینه کمتری در بر دارد و رقبا نیز می توانند کالای جدید شرکت را از نزدیک مورد مطالعه قرار دهند. در روش شبیه سازی ما به زمان و هزینه بسیار کمتری نیاز داریم به نوعی که در این آزمون، کالای جدید از دید رقبا مخفی می ماند ولیکن به دلیل مصنوعی بودن محیط خرید نتایج حاصله چندان مورد اطمینان نیست . بازاریابان صنعتی کالاهای خود را در شرایط مصرف واقعی به گروه کوچکی از مشتریان عرضه کرده و بر اساس واکنش مصرف کنندگان به نکات خدماتی، آموزشی و کاربردی آن نیزپی می برند، گاهی این کالاهادر نمایشگاهها مورد آزمایش قرارگرفته و واکنش خریدارن نسبت به ویژگیهای کالا سنجیده می شود یا کالا را به تعداد محدود در اختیار توزیع کنندگان و واسطه های فروش گذاشته و با تبلیغات گسترده در مناطق محدود به ارزیابی وضعیت فروش کالای مورد نظرمی پردازند.
منبع : اصول بازاریابی فیلیپ کاتلر



بازدیدها : 2487



نظرات کاربران

هنوز هیچ نظری ارسال نشده است


ارسال نظر در مورد این مطلب:

نام شما : *
آدرس ایمیل : *
شماره تماس :
متن نظر : *
تشخیص امنیتی :
 


آگهی های مرتبط با این خبر


 خرید و فروش پلاترهای Roland (نو و کارکرده)

خرید و فروش پلاترهای Roland (نو و کارکرده)


گروه موتو سیستم (Mutoh System) مرکز خرید ...
خرید فیلم و زینک باطله

خرید فیلم و زینک باطله


خرید فیلم و زینک باطله
کیمیا تبلیغ - ملزومات چاپ برند AMD

کیمیا تبلیغ - ملزومات چاپ برند AMD


کیمیا تبلیغ وارد کننده انحصاری ملزومات چاپ دیجیتال فضای باز ...
خرید و فروش ماشین آلات صنایع غذایی به زیر کارخانه سازنده و دست دوم

خرید و فروش ماشین آلات صنایع غذایی به زیر کارخانه سازنده و دست دوم


هرگونه سفارش در زمینه تهیه
خریدار کاغذ باطله

خریدار کاغذ باطله


بهترین خریدار نقدی کتاب و دفتر و جزوات باطله وکلیه ...
خرید وخدمات پس از فروش پرینتروپلاترهایEPSON

خرید وخدمات پس از فروش پرینتروپلاترهایEPSON


مرکز خرید و فروش انواع چاپگر و پلاترهای اپسون ...
بهترین خریدار پوشال چاپخانه ها و کناره کاغذ و مقوا

بهترین خریدار پوشال چاپخانه ها و کناره کاغذ و مقوا


بهترین خریدار زینک باطله، پسماند دارو و فیلم باطله رادیولوژی ...
متخصصین بازاریابی صنعتی و تبلیغات

متخصصین بازاریابی صنعتی و تبلیغات


متخصصین بازاریابی صنعتی و تبلیغات ...
فروش انواع مقوای رول

فروش انواع مقوای رول


بازرگانی مهتاب تجارت بینالود آمادگی خود را برای فروش اقلام ...
خریدار کاتر پلاتر کارکرده

خریدار کاتر پلاتر کارکرده


خریدار کاتر پلاتر شما با بالاترین قیمت. (کورش باقروند) ...
مشاوره ، بازاریابی

مشاوره ، بازاریابی


مجموعه دنیای نو ارائه دهنده مشاوره و بازاریابی ، طراحی ...
پخش ظروف هتلی(فنجان نعلبکی ،لیوان، همراه با لوگو شما)

پخش ظروف هتلی(فنجان نعلبکی ،لیوان، همراه با لوگو شما)


چاپ ظروف چاپ بلورجات چاپ ظروف هتلی ...
خرید و فروش  ضایعات کاغذی و مقوا در تهران

خرید و فروش  ضایعات کاغذی و مقوا در تهران


خرید و فروش ضایعات کاغذی و مقوا در تهران ...
مرکز خرید و فروش پلاترهای رولند

مرکز خرید و فروش پلاترهای رولند


گروه موتو سیستم (Mutoh System) مرکز خرید ...
خرید و فروش دستگاه های چاپ سیلک

خرید و فروش دستگاه های چاپ سیلک


شرکت تامپو تکنیک تجربه ای قوی در خرید و فروش ...
فرصت ویژه جهت حرفه های بازاریابی و فروش در حوزه  تبلیغات در مراکز استانها

فرصت ویژه جهت حرفه های بازاریابی و فروش در حوزه تبلیغات در مراکز استانها


فرصت ویژه جهت حرفه های بازاریابی و فروش در حوزه
پاور بانک تبلیغاتی

پاور بانک تبلیغاتی


بهترین قیمت پاور بانک را از ما بخواهید ...
خرید و فروش ماشین آلات صنایع غذایی

خرید و فروش ماشین آلات صنایع غذایی


خرید و فروش ماشین آلات صنایع غذایی دارای نمایشگاه ...
خرید و فروش دستگاه های چاپ نو و کارکرده

خرید و فروش دستگاه های چاپ نو و کارکرده


شرکت تامپو تکنیک تجربه ای قوی در خرید و فروش ...
بازاریابی نوین مبتنی بر دانش روز

بازاریابی نوین مبتنی بر دانش روز


مجموعه شهربازاریابی، به منظور بازاریابی گسترده و سراسری جهت مراکز ...
مرکز خرید ضایعات کاغذ و پوشال سفید شهرزاد

مرکز خرید ضایعات کاغذ و پوشال سفید شهرزاد


انبار شهرزاد خریدار انواع ضایعات کاغذ پوشال سفید پوشال چاپخانه ...
ساک دستی پارچه ای تبلیغاتی- ساک تبلیغاتی

ساک دستی پارچه ای تبلیغاتی- ساک تبلیغاتی


تولید و فروش ساک دستی تبلیغاتی پارچه ای با بهترین ...
خریدارضایعات کاغذباطله واسناد واوراق امحایی

خریدارضایعات کاغذباطله واسناد واوراق امحایی


خریدار ضایعات کاغذ باطله ، مجله و غیره
ساک خرید

ساک خرید


تولیدکننده انواع پوشاک و هدایای تبلیغاتی با امکانات چاپ/ ...
خرید و فروش دستگاه کاتر پلاتر (نو و کارکرده)

خرید و فروش دستگاه کاتر پلاتر (نو و کارکرده)


خرید و فروش دستگاه کاتر پلاتر(نو و کارکرده) گرافتک ژاپن
طراحی و چاپ ساک دستی

طراحی و چاپ ساک دستی


طراحی و چاپ انواع ساک دستی های تبلیغاتی همراه با ...
لباسکار تبلیغاتی

لباسکار تبلیغاتی


تولیدکننده تیشرت تبلیغاتی/ تولیدکننده کلاه تبلیغاتی/ تولیدکننده لباس ...
خرید و فروش ماشین آلات چاپ و بسته بندی و صحافی

خرید و فروش ماشین آلات چاپ و بسته بندی و صحافی


ماشین آلات کی مور خرید و فروش ...
خریدار کاغذ و کتاب باطله

خریدار کاغذ و کتاب باطله


بهترین خریدار کتاب و کاغذ باطله تعویض کاغذ ...
فروش پلاترهای چینی

فروش پلاترهای چینی


گروه موتو سیستم (Mutoh System) مرکز خرید ...
سیستم مدیریت فروش,سیستم مدیریت بازاریاب ها,سیستم مدیریت کارشناسان فروش,نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)

سیستم مدیریت فروش,سیستم مدیریت بازاریاب ها,سیستم مدیریت کارشناسان فروش,نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)


پیشنهاد ما برای مدیریت روند کاری و میزان فروش بازاریابان ...
خریدار دستگاه پانچ(پرفراژ) فنر(سیم) مارپیچ

خریدار دستگاه پانچ(پرفراژ) فنر(سیم) مارپیچ


دستگاه پانچ(پرفراژ) فنر(سیم) مارپیچ دسته دوم، کم کارکرد و تمیز ...
پاکت خرید گلاسه و کرافت

پاکت خرید گلاسه و کرافت


چاپ و تولید انواع پاکت خرید گلاسه و کرافت ...
مرکز خرید و فروش پلاترهای Mutoh

مرکز خرید و فروش پلاترهای Mutoh


گروه موتو سیستم (Mutoh System) مرکز خرید ...
خریدار دو ورقی چهاررنگ 2003 به بالا

خریدار دو ورقی چهاررنگ 2003 به بالا


خریدار فوری دوورقی چهاررنگ هایدلبرگ مدل 2003 به بالا
خریدار CD و DVD سوخته

خریدار CD و DVD سوخته


قابل توجه همکاران محترم چاپ بر روی CD و DVD
خریدار کاغذ باطله

خریدار کاغذ باطله


خریدار کاغذ باطله قابل توجه کلیه ادارات ، نهادها ، ...
چاپ عکس و طرح دلخواه بر روی کلیه سطوح

چاپ عکس و طرح دلخواه بر روی کلیه سطوح


زرین چاپ چاپ عکس و طرح دلخواه ...
خریدار لیوان  سرامیکی  مشکی با جای چاپ سفید

خریدار لیوان سرامیکی مشکی با جای چاپ سفید


خریدار لیوان سرامیکی مشکی با جای چاپ سفید جهت چاپ ...
خرید و فروش امتیاز نشریه

خرید و فروش امتیاز نشریه


خرید و فروش مجوز نشریات
شبرنگ شب نما

دنیای چاپ بنر
طراحی وب سایت : دیاسافت
قدرت گرفته از DiasoftCMS 3.1 2015