فروشگاه تخصصی چاپ و تبلیغات
Avatar   خوش آمدید کاربرمهمان
ورود | ثبت نام
امروز : چهارشنبه 24 مرداد 1397
 
وب سایت تخصصی نیازمندی های صنعت چاپ و تبلیغات
گیفتو
آلتون پرتو
راه کارهایی برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی

راه کارهایی برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی

بازاریابی پیامکی بر اساس ارسال پیام های کوتاه روی گوشی های موبایل مشتریان است. باید بدانیم طبق پیش بینی ها تا سال 2020، 90 درصد مردم جهان گوشی ...


» 11 نکته طلایی برای ایمیل مارکتینگ موفق

» مدل‌ AIDAS در تبلیغات چیست؟

» جدید ترین و زیبا ترین فونت های فارسی

ساخت تیزر تبلیغاتی
مقالات تخصصی تبلیغات و چاپ
دنیای چاپ
چاپ نقش الماس
نوین تاک
  مقالات آموزشی
اطلاعاتی در خصوص نمایشگاه دوسلدورف Messe Dusseldorf
توصیه هایی برای تبلیغات موفق
CorelDRAW X آموزش نرم افزار 4
اولین کارتریج سلول خورشید
آموزش جذب مشتری از طریق شبکه های اجتماعی
طرح فروش آب آشامیدنی بسته‌بندی یارانه‌ای
در مورد پلیت ستر ها بیشتر بدانید
با مشتری شاکی و عصبانی چه کنیم؟
لیست قیمت کاغذ و مقوا 25 اردیبهشت 95
پیوند گرافیک با هنرهای زیبا
استراتژی موفقی به نام لینک سازی
فیزیک نور در عکاسی
آشنایی با انواع مرکب و تونر
چند نکته مهم درباره SEO
هدفمندی، هزینه های صنعت چاپ را ۸ برابر کرد
customer relationship management چیست؟
پرسش و پاسخ درباره مرکب های فلکسو و روتوگراور(سری اول)
از تبلیغات شطرنجی چه می‌دانید؟
علت اشکال سابتانک در دستگاه فلکس و بنر
canon 350D معرفی دوربین
تاثیر تبلیغات متنی در افزایش درآمد وب سایت
حلال های رنگ
ارتقا کیفیت و بسته بندی تولیدات صنایع دستی قزوین
دستگاه برش همه کاره
ویدیوی آموزشی از طراحی تا چاپ با 5 دستگاه چاپ 3 بعدی
سرویس و نگهداری دستگاه فلکس وبنر
مقرنس چیست؟
گواهینامه کیفیت اروپا به چوب و کاغذ مازندران رسید
روش‌های درست تعریف و تمجید از مشتری‌
عدم نگاه صنعتی به فرهنگ بسته بندی در ایران
 صفحه نخست / اصول بازاریابی و خرید



 
اصول بازاریابی و خرید

اصول بازاریابی و خرید


مسئولیت ایده و سازماندهی تولید کالاهای جدید را معمولا به بخش مدیران هرکالا واگذار می کنند زیرا آنها به بازار نزدیکترند و از رقابت موجود در بازار آگاهی کامل داشته و زمان تولید کالای جدید را بخوبی تشخیص می دهند، این مدیران فرصت کافی برای تفکر و ارائه ایده جدید جهت کالاهای مورد نظر را ندارند و لذا افراد خاصی را جهت بررسی ایده های جدید در نظر گرفته و با روش بارش افکار در اتاق فکر سازمان باعث تلاش فکری گروهی شده و این جریان را با درایت خود به خوبی هدایت می نمایند.


سعید رحیمیان/ مدیران کالای جدید با ارائه اطلاعات تخصصی و توجه به محدودیتهای بازار ابتدا سعی در اصلاح کالای موجود کرده و همزمان تولید کالای جدید را نیز برنامه ریزی می کنند، برای تولید یک کالای جدید ابتدا ایده یابی شده و بر اساس پژوهشی سیستماتیک ، ایده های جدید با توجه به بک برنامه بازاریابی مشخص از طریق منابع داخلی به بررسی نظریات مشتریان و واسطه ها، کالاهای رقیب و سایر منابع مربوطه نظیر نمایشگاههای فنی و تخصصی پرداخته می شود تا با توجه به بازار هدف ، قیمت، زمان وشرایط توزیع ، برنامه تبلیغاتی و هزینه های تولید ،ایده های مورد نظر غربال شده و مناسبترین آنها انتخاب گردد و پس از پروراندن ایده مربوطه و آزمونهای لازم با توجه به وجه تمایز بین ایده ها، مفهوم عینی کالا و تصویر ذهنی آن نیزدقیقا مورد نظر قرار گیرد و لذا خط مشی بازاریابی با توجه به ویژگیهای بازار هدف، جایگاه کالا، میزان فروش، سهم بازار و میزان سود تعیین شده و تجزیه و تحلیل اقتصادی هر ایده مستلزم بررسیهای لازم جهت میزان فروش ، هزینه و سود کالای مورد نظر می باشد که پس از تحقیقات لازم توسط بخش مهندسی ،با تولید آن مفهوم عینی کالا، ماهیت فیزیکی یافته و نمونه کالا بوجود می آید و سپس در مرحله آزمون بازار ، برنامه بازاریابی تحت شرایط واقعی تری تجربه شده و به بازار عرضه می گردد و مشکلات کالا در همین مرحله کشف و پس از اصلاحات لازم، تولید انبوه شروع می گردد و در این مرحله بازاریاب می تواند خط مشی جایگاه یابی، قیمت گذاری ، تبلیغات ، کانالهای توزیع ، بسته بندی ونحوه واکنش مصرف کنندگان را به دقت سنجیده و از میزان احتمال خرید کالا اطمینان لازم راکسب نماید.روش آزمون بازار با توجه به هزینه زیادی که دارد اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار مدیران قرار می دهد تا بر اساس آن در باره میزان تولید و عرضه تجاری کالای جدید ،تصمیمات لازم را گرفته و برنامه بازاریابی کالارا با توجه به مخاطبین هدف برای ورود به بازار تدوین نمایند ،لازم به ذکر است که سیاستهای متفاوتی برای ورود به بازار وجود دارد نظیر سیاست نردبانی که ابتدا به بازار یک شهر نفوذ کرده و سپس وارد بازار یک منطقه و نهایتا کل بازار کشور مورد نظر می شوند. مفهوم ایده کالا ، ایده ای است که برای یک کالای محتمل ،شرکت خود را در موقعیت عرضه آن کالا به بازار تصور کرده ولیکن مفهوم عینی کالا شرح تفصیلی یک ایده است که با اصطلاحات معنی دار مورد نظر مصرف کننده توسط بازاریاب عنوان می گردد .
تصویر ذهنی کالا ، برداشت ذهنی مصرف کننده از یک کالای بالقوه و واقعی است ، لذا برای آزمایش مفاهیم عینی باید از مصرف کنندگان کالا به روشهای مختلف نظر سنجی کرده و نتایج مورد نظر را به دقت توسط متخصصین فن بررسی نمود.کالاهایی که در بازار وجود دارند و فقط تغییر اندکی در آنها داده می شود نیاز به آزمون بازار ندارند ، آزمون بازار به میزان سرمایه گذاری در صنعت، تهدیدات و فرصتهای بازار توسط رقبا، هزینه ها ، امکانات و محدودیتهای مکانی و زمانی موجود بستگی دارد. روشهای آزمون بازار بسته به نوع کالا و اوضاع و احوال بازار متفاوت است، در روش استاندارد، یک کالای جدید در شرایطی همسان با شرایط واقعی عرضه می گردد و تعداد محدودی شهر به عنوان نمونه انتخاب شده و فروشندگان و واسطه ها با خرید کالای جدید و عرضه آن به همراه تبلیغات پیشبردی به ارزیابی در باره کار آیی کالای جدید در منطقه مورد مطالعه می پردازند و از نتایج حاصله برای برآورد میزان فروش و سود در سطح کشور استفاده شده وبرنامه بازاریابی متناسب با آن تهیه وتنظیم می گردد.
در روش پانل ،فروشگاههایی به عنوان نمونه انتخاب شده و کالاهای جدید را در معرض فروش قرار می دهند و با مشخص کردن قفسه کالا و فضای آن، طریقه نمایش کالا، فعالیتهای تبلیغاتی ، سیاست قیمت گذاری ونظارت بر نحوه فروش کالا،عوامل موثر بر تقاضا مورد بررسی قرار می گیرد.
در روش شبیه سازی ،تعدادی آگهی تبلیغاتی همراه کالاهای جدید به مصرف کنندگان انتخابی نشان داده می شود و رفتار خرید آنها مورد ارزیابی قرار گرفته و با توجه به کالاهای رقیب، معیاری برای ارزیابی میزان تاثیر آگهی تبلیغاتی شرکت در مقایسه با برنامه تبلیغاتی شرکتهای رقیب بدست می آید و دلایل خرید یا عدم خرید کالا از نمونه مشتریان پانل سوال شده و میزان رضایت و قصد خرید آنها بررسی می گردد. روش آزمون استاندارد با توجه به زمان طولانی آن بسیار گران است و رقبا قبل از عرضه کالا به اطلاعات مربوطه پی برده و خط مشی های تدافعی در مقابل آن اتخاذ نموده و ممکن است باعث شکست کالا در بازار شوند. روش پانل به زمان کمتری نیاز داشته و هزینه کمتری در بر دارد و رقبا نیز می توانند کالای جدید شرکت را از نزدیک مورد مطالعه قرار دهند. در روش شبیه سازی ما به زمان و هزینه بسیار کمتری نیاز داریم به نوعی که در این آزمون، کالای جدید از دید رقبا مخفی می ماند ولیکن به دلیل مصنوعی بودن محیط خرید نتایج حاصله چندان مورد اطمینان نیست . بازاریابان صنعتی کالاهای خود را در شرایط مصرف واقعی به گروه کوچکی از مشتریان عرضه کرده و بر اساس واکنش مصرف کنندگان به نکات خدماتی، آموزشی و کاربردی آن نیزپی می برند، گاهی این کالاهادر نمایشگاهها مورد آزمایش قرارگرفته و واکنش خریدارن نسبت به ویژگیهای کالا سنجیده می شود یا کالا را به تعداد محدود در اختیار توزیع کنندگان و واسطه های فروش گذاشته و با تبلیغات گسترده در مناطق محدود به ارزیابی وضعیت فروش کالای مورد نظرمی پردازند.
منبع : اصول بازاریابی فیلیپ کاتلر



بازدیدها : 2623



نظرات کاربران

هنوز هیچ نظری ارسال نشده است


ارسال نظر در مورد این مطلب:

نام شما : *
آدرس ایمیل : *
شماره تماس :
متن نظر : *
تشخیص امنیتی :
 


آگهی های مرتبط با این خبر


خرید و فروش دستگاه کاتر پلاتر (نو و کارکرده)

خرید و فروش دستگاه کاتر پلاتر (نو و کارکرده)


خرید و فروش دستگاه کاتر پلاتر(نو و کارکرده) گرافتک ژاپن
خریدار لیوان  سرامیکی  مشکی با جای چاپ سفید

خریدار لیوان سرامیکی مشکی با جای چاپ سفید


خریدار لیوان سرامیکی مشکی با جای چاپ سفید جهت چاپ ...
غرفه آرایی غرفه های نمایشگاهی، چاپ بنر و فلکس در اهواز

غرفه آرایی غرفه های نمایشگاهی، چاپ بنر و فلکس در اهواز


ساخت انواع غرفه های نمایشگاهی شامل: 1- ساخت ...
فروش انواع دستگاه فتوکپی ریکو آفیشیو

فروش انواع دستگاه فتوکپی ریکو آفیشیو


ماشینهای اداری سه ام عرضه کننده انواع دستگاههای فتوکپی سیاه ...
فروش دستگاه های چاپ بنر چینی

فروش دستگاه های چاپ بنر چینی


گروه موتو سیستم (Mutoh System) مرکز خرید ...
خرید و فروش کاغذ باطله و پوشال سفید

خرید و فروش کاغذ باطله و پوشال سفید


بهترین خریدار کاغذ باطله، کتاب باطله ، اوراق اداری ، ...
سفارشات خرید و فروش ماشین آلات صنایع غذایی و بسته بندی

سفارشات خرید و فروش ماشین آلات صنایع غذایی و بسته بندی


تیم مشاورین کلینیک بسته بندی مواد غذایی ایران آماده ارائه ...
ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات

ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات


نگاهی متفاوت به تبلیغات روشهای نوین بازاریابی
خرید و فروش کاغذ باطله

خرید و فروش کاغذ باطله


خرید و فروش کاغذ باطله کاغذ باطله ...
ساک دستی تبلیغاتی در  رشت تهران

ساک دستی تبلیغاتی در رشت تهران


تولید و فروش ساک دستی تبلیغاتی پارچه ای با بهترین ...
خریدار دستگاه چاپ بنر و فلکس

خریدار دستگاه چاپ بنر و فلکس


دستگاه چاپ بنر و فلکس شما را چه فعال و ...
خرید فیلم نگاتیو

خرید فیلم نگاتیو


خریدار فیلم باطله چاپخانه ای، فیلم نگاتیو، فیلم تاریخ ...
فروش پلاترهای چینی

فروش پلاترهای چینی


گروه موتو سیستم (Mutoh System) مرکز خرید ...
خرید فیلم و زینک باطله

خرید فیلم و زینک باطله


خرید فیلم و زینک باطله
خرید و فروش دستگاه های چاپ نو و کارکرده

خرید و فروش دستگاه های چاپ نو و کارکرده


شرکت تامپو تکنیک تجربه ای قوی در خرید و فروش ...
خرید و فروش ضایعات دفتر و کتاب

خرید و فروش ضایعات دفتر و کتاب


خرید ضایعات دفتر و کتاب شما با بهترین شرایط
خدمات پلاتر Mutoh (موتو)

خدمات پلاتر Mutoh (موتو)


گروه موتو سیستم (Mutoh System) مرکز خرید ...
مرکز خرید کاغذ باطله

مرکز خرید کاغذ باطله


مرکز خرید کاغذ باطله پارس خریدار انواع ضایعات ...
پاکت خرید گلاسه و کرافت

پاکت خرید گلاسه و کرافت


چاپ و تولید انواع پاکت خرید گلاسه و کرافت ...
بازاریابی از طریق اس ام اس

بازاریابی از طریق اس ام اس


40 سال پیش در روز سوم آوریل 1973 مصادف با ...
فروش اجاره لباس فارغ التحصیلی

فروش اجاره لباس فارغ التحصیلی


تولیدکننده انواع لباس فارغ التحصیلی باپارچه ساتن مخصوص جشن فارغ ...
 مرکز خرید و فروش پلاترهای Roland

مرکز خرید و فروش پلاترهای Roland


گروه موتو سیستم (Mutoh System) مرکز خرید ...
ساک خرید

ساک خرید


تولیدکننده انواع پوشاک و هدایای تبلیغاتی با امکانات چاپ/ ...
خریدار کاغذ عکاسی سیاه سفید

خریدار کاغذ عکاسی سیاه سفید


خریدار کاغذ عکاسی سیاه سفید
خرید و فروش ماشین آلات چاپ و بسته بندی و صحافی

خرید و فروش ماشین آلات چاپ و بسته بندی و صحافی


ماشین آلات کی مور خرید و فروش ...
شرکت آذین سازه (تابلو راهنمایی و علائم ایمنی و ترافیکی)

شرکت آذین سازه (تابلو راهنمایی و علائم ایمنی و ترافیکی)


طراحی،تولید وفروش کلیه تجهیزات ترافیکی و ایمنی ...
خرید لوح تقدیر

خرید لوح تقدیر


خرید لوح تقدیر از وب سایت لوحیران. گروه خدماتی ...
خرید کاغذ A4 کانتینری در هر ماه

خرید کاغذ A4 کانتینری در هر ماه


خرید کاغذ A4 کانتینری در هر ماه از عزیزانی ...
خریدار پسماند دارو و فیلم باطله رادیولوژی ها و لیتوگراف ها

خریدار پسماند دارو و فیلم باطله رادیولوژی ها و لیتوگراف ها


بهترین خریدار زینک باطله، پسماند دارو و فیلم باطله رادیولوژی ...
ایندربرد و مقوای رول

ایندربرد و مقوای رول


بازرگانی مهتاب تجارت بینالود آمادگی خود را برای فروش اقلام ...
فروش انواع مقوای ایندربرد

فروش انواع مقوای ایندربرد


بازرگانی مهتاب تجارت بینالود آمادگی خود را برای فروش اقلام ...
تولید پخش آفتابگیر خودرو مدل عینکی همراه با چاپ با قیمت مناسب

تولید پخش آفتابگیر خودرو مدل عینکی همراه با چاپ با قیمت مناسب


(ایران ماگ) تولید سراسری انواع آفتابگیر خودرو سایبان ...
خدمات پلاترهای موتو

خدمات پلاترهای موتو


گروه موتو سیستم (Mutoh System) مرکز خرید ...
خرید و فروش دستگاه چاپ بنر نو و کارکرده Phaeton , Galaxy , Jeti

خرید و فروش دستگاه چاپ بنر نو و کارکرده Phaeton , Galaxy , Jeti


خرید و فروش دستگاههای نو و کارکرده چاپ بنر با ...
پخش ظروف هتلی(فنجان نعلبکی ،لیوان، همراه با لوگو شما)

پخش ظروف هتلی(فنجان نعلبکی ،لیوان، همراه با لوگو شما)


چاپ ظروف چاپ بلورجات چاپ ظروف هتلی ...
تولید کننده ساک های دستی تبلیغاتی

تولید کننده ساک های دستی تبلیغاتی


تینا پک اولین و برترین تولید کننده ساک های دستی ...
خریدار و فروشنده کارتن و کاغذ ضایعاتی در گیلان

خریدار و فروشنده کارتن و کاغذ ضایعاتی در گیلان


کارتن و کاغذ ضایعاتی صنعت شما را با بهترین قیمت ...
خریدار کاغذ و کتاب باطله

خریدار کاغذ و کتاب باطله


بهترین خریدار کتاب و کاغذ باطله تعویض کاغذ ...
بزرگترین تامین کننده جامبوبگ نو و دست دوم در ایران

بزرگترین تامین کننده جامبوبگ نو و دست دوم در ایران


مژده به همه هم وطنان عزیز ارسال به تمام نقاط ...
تولید کننده انواع آفتابگیر ماشین سایبان خودرو شیشه عقب وجلو با چاپ وکاور

تولید کننده انواع آفتابگیر ماشین سایبان خودرو شیشه عقب وجلو با چاپ وکاور


(ایران ماگ) تولید کننده انواع آفتابگیر خودرو ویژه تبلیغاتی ...
اپسون
شبرنگ شب نما

دنیای چاپ بنر
طراحی وب سایت : دیاسافت
قدرت گرفته از DiasoftCMS 3.1 2015